mandag 25. januar 2016

                           Intervju

Hva er hele navnet ditt? 
Ann-Helen Høgbakk Sedolfsen.

Er du same eller er du bare veldig interessert i det? 

-Jeg har bare godt forhold til, ungene har samisk far.men vi vet ikke helt om vi er samer. men mine besteforeldre er fra samisk område.

Hvordan er det å være samisklærer? 

-Å være samisklærer... litt ensomt, skulle gjerne hatt større klasse. Veldig interessant for vi gjør mye utenom det vanlige. 

Hvor gammel er du? 
-Jeg er 34 år.


Har du noe forhold til samisk kultur?

- Kjennskap gjennom faren til ungene mine. Pluss at jeg lærte veldig mye om samisk kultur, da jeg bodde i Kautokeino. Der studerte jeg også litt samisk kultur og språk på samisk høgskole.

Har du bodd i samisk strøk?

- Ja, jeg bor jo i et nå :)
Ja, jeg har bodd 4 år i Alta og 2 år i Kautokeino

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar